2 Mayıs 2008 Cuma

2 MAYIS ÇALIŞMALARI

2 mayıs cuma öğleden sonra köyde bir tur attım etraf çiçeklerle dolu arılar hangi çiçeğe konacaklarını şaşırmışlar yer çiçekleri arıların gelişmesi için bulunmaz nimet.Ama bizim asıl nektar kaynağımız bu kestane ağacının çiçeği daha yeni püskül vermiş en azından 3 haftası var havalar bozar hava kaparsa tarih ileri atar buda bizim için daha iyi olur.


bu çiçek nedir adını bilmiyorum üzeri arı dolu idi çektim bal alıyo galiba polen falan yok ayaklarında

bu üçkulak tarlasında arılar coşmuşlardı sanki etrafta oğul veren arı sesi gibi sesler yankılanıyordu mor mor nasılda açmış ama kesiyolar hayvanlara vermek için az daha bekleyin kesmeyin desekte nafile herkes kendini düşünüyor kim düşünecek arıcıların arılarını:(:(


arının üçkulaktaki çalışma hali


buda başka bir çiçek arı bundan polen alıyor bu tarladada bayağı bir yoğun arı çalışması vardı

bu çiçek evin bahçesindeki süs çiçeği arılar bundanda nasipleniyorlar


ey güzel gül çok güzelsin ama ne nektarın var ne polenin sade güzellik ne işe yarar :)vardır elbet bu gülünde yaradığı bir yer


gezi bittikten sonra arılığa geldim arı evinin yanına ilave balkon bitmek üzere artık çay fasıllarımız mangal partilerimiz bu balkonda gerçekleşecek arada bir kazala arıcıklar öperse oda eğlencenin tadı olur:)


dün akşam baktığımda bir kaç arı petek istiyordu yarın veririm diye erteledim beklememişler hemen başlamışlar kendi peteklerini örmeye güzelde kovan içinde salkım yapmışlar bu görüntü çok hoşuma gidiyor halıyı kaldırınca asılan arıları görmek benim için çok güzel bir görüntü


buda başka bir kovandaki asılan arılar bu akıllı beklemiş nasıl olsa verecek petek diye beklemiş ler):



ana arı kutusuna konacak katlanır petekler şişmiş yumurta atılmış pupa bile olmuşlar öbür çerçevede dolsun kendi kovanlarına alacağım bu çerçeveleri


arılara bakma işim bitince arılığın olduğu bahçedeki küçük seraya gelip biraz ter atayım dedim


domates tohumlarından fide yetiştirmiştim artık toprağa ekilecek kadar büyüdüler


domates fidelerini toprağa verdik artık temmuz ayında yeriz nasipse ramazan ayındada yeter bize bir kaç tanede salatalık ektim az bi boş yer kaldı orayada biber ektimmi iş tamam salatamız hazır:)


bu ahududu ları geçen yaz mayıs ayında ekmiştim geçen sene bile yiye yiye bitirememiştim maşallah ne bereketli bitki su verdikçe meyvesini esirgemiyor 10 gün sonra başlarım yemeye taki kasım ayına kadar devamlı yeniliyor kendini topladıkça yeni çiçek açıyor yeni meyve veriyor

arılığım biraz ormana yakın olduğu için ayı lar rahat vermiyor.bu resimde görünen korkunç görünümlü köpekçik arılığımı ayılardan koruyan bekçi.Bakmayın ufak tefek göründüğüne ayılar onu görüp kaçıyorlar:):)sakın izinsiz bahçeye girmeyin paçanınzdan tuttumu bırakmaz ona göre:)):bu dediklerim artık bi 10 ay sonra olur heralde çekirdekten yetişme bekçi...bugünlük bu kadar devamı reklamlardan sonra sizlerle ...

Hiç yorum yok: