16 Mart 2008 Pazar

katlanabilir çerçeve yapımı

Normal kovanla ana yetiştirme kovanının beraber görünümü.



katlanabilir çerçevelerin normal kovandaki görünümü

çerçevelerin yapımı gayet basit biraz eli iş tutan arıcılarımız kendileride yapabilirler.ama ben beceremem derseniz buyrun gelin ben hepinize yardım ederim:)isteyen çerçeve isteyene kovan arıcılara ne lazımsa her türlü ekipmana sahibim.dört dörtlük marangoz olmasamda elimden bu iş için gerekli aletleri yapabilirim.






malumumuz bu sene ana arı destekleme teşviği kaldırılmış. artık beleş ana arı almak yok:) bu yüzden kendi analarımızı kendimiz üretmemiz lazım olduğunu düşündüm ve ana arı üretmek için gerekli ekipmanları yapmaya karar verdim.ölçüler tamamen kendime göre bir standartı yoktur.katlanır çerçeveler ikisi birleşince 47.4 cm boyuna ulaşıyor.buda normal kovanların çerçeve boyuna eşit.






kapak altı çerçeve üstü tahtaları her bölme için ayrı ayrı yaptım.bir bölüme bakarken diğer bölüm rahatsız olmasın.yemleme için tahtaların üzerinde ufak delikler açtım.




ana yetiştirme kutusu çift tataflı dörder petekli 2 bölmeli





ana arı üretme kutusu.girişleri ayrı ayrı sağlı sollu iki bölme halinde 4 er petek alacak şekilde boyutları vardır.



katlanabilir çerçevelerin görünümü






yalovadaki arılığımızdan bir görüntü

Hiç yorum yok: