24 Haziran 2008 Salı

TRAKYAYA İLK HAZIRLIKLAR

gezginci arılar için gerekli konaklama belgesi köy muhtarı tarafından ve tarla sahibi tarafından mühür ve imzaları atılıp anlaşma yapıldı.yer bakmaya gidecek arıcı arkadaşlar bu belge olmadan sakın konaklama yapmasınlar muhtarın yetkisi çok büyük izinsiz gelen arıcıları anında yerinden kaldırıp şehir dışına çıkartıyorlar.arıların sahibi yanında olmasada muhtarlık tarafından kurulan bir ekip ile arılar kamyona yüklenip şehir dışında bir yere indiriliyor masraflar daha sonra fatura edilip arıcıya ödettiriliyormuş .yeni kanunları okuyup öyle hareket edin sonra başınız ağrımasın



ilk olarak çorluya bağlı ulaş beldesinde dolandık ama umduğumuzu bulamadık .yerli çiftçiler bu sene çok az ayçiçeği ekmişler.buğdayın daha iyi para etmesi sonucu çiftçiler buğdaya yönelmişler .bir kısım çiftçide yeni yeni yayılan kanola bitkisini ekmişler yani biz arıcılara lazım olan ayçiçeği çok az durumda durumlar bizim için kötü birde yeni bu sene gördük bazı çiftçiler ayçiçeğine ilaç atmaya başlamışlar buda düşündürücü bir durum tam nektar akımında atılan ilaç arılar için hiçte iyi bir haber değil bakacaz artık geri dönüş yok...





burası bakırca köyü arazilerinden bir tarla çok güzel kademe var.su yanımızdan ergene deresi akıyor bir kısım ayçiçek yanmış tekrar ekilmiş kimisi diz boyu kimisi bel boyu kimisi daha yerden yeni çıkıyor kısmet olursa baya bir ürün elde edeceğiz gibi hayırlısı ile







açmak üzere olan ayçiçeklerinden bir görüntü


bakırça köyünde ramis amcanın köpeği çok saldırgandı arabadan inemedik korkudan siz olsanız inermiydiniz şuna bak ne korkunç bir tipi var


trakya
dönüşünde yolumuzun üstünde olan ali abiye uğradık.baya bir zamandan beri gitmek istiyorduk gerçi arıların olduğu yere gitseydik daha makbul olurdu nasip bu kadarmış.bir dahaki sefere arılığında ziyaret ederiz inşallah.akşamdan geleceğimizi haber etmiştik oda gelinde sizi az çalıştırayım kapaklara saç çakacağız demişti.ama nerde değil kapak çakmak ayakta duracak hal yoktu bizde 2 gündür bir gıdım uyku yok yollarda araba içinde gezip yer bulacaz diye gezindik durduk.artık başka bir zamanda başka bir iş yaptırırsın bize ali abi borcumuz olsun:):)çay için teşekkürler beleşe içtik ama:):)

ali ağbi kendi işi yetmiyormuş gibi birde komşu arıcılara yardım etmektende kendini alamıyor.bir arıcı arkadaşın arılarını taşıyacaklarmış kendi kovanları eski olan arıcı amcaya kendisinin yeni kovanlarını vererek taşıma için uygun hale getirmeye çalışıyorlardı.gerçi gittiğimizde kendisi oturup amcayı çalıştırıyordu arada amca hata yapıyor ali abide fırça atıyordu :))))))


Bu resmi ali abinin yeni bloğundan çaldım :)) eh artık bişey demez heralde...

3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yavhu gelip çalışmadan gidiyorsunuz,birde fırça atıyormuşum.

Bana doktor bile gelip geceleyin yardım etti utanın ::)))

Resimlerinizi size göndermieyi unuttum,hepsini yolladım,aşırmana gerek yok.

muhteşem turunç dedi ki...

abi aliye haksızlık etmeyin ağzı var dili yok biridir kimseye fırça atmaz asistanına sorun inanmazsanız:)

yalovalı arıcı dedi ki...

abi gördün arkadaşlar ayakta uyuyorlardı yardım için bir sonraki gelişi bekle artık hem ben öyle basit işler yapmam saç çakma işi gibi:)birde çivi ile çakmam hangi devirdeyiz ben gelirken zımba makinesini getiririm takarız kompresore 1 dakkada bir kapak biter sen hiç uğraşma çivi ile çakmaya falan..


muhteşem abi haklısın çok mülayım bir zaatı muhterem ali abi .orada ikende anlattım ben eskiden gıcık olurdum ali türk ismine .bilgisayarı yeni almıştım ilk zamanlar nerde blok falan yapamıyordum nette arılarla ilgili haber video arardım hep ali türk çıkardı yahu her yerde bu adam işi gücü yokmu derdim .sonra baktım ki Ali türk çok önemli bir şahsiyet boşuna bloğu ziyaretçi akınına uğramıyor saolsun gidip yakından görünce dahada babacan olduğunu anladım.neyse bu kadar övgü yeter içirdiği bir bardak çay zaten onuda hakettik bu yazı ile:)))