15 Temmuz 2009 Çarşamba

SON BİR AYIN ÇALIŞMALARI

son bir ayın değerlendirmesini yapalım.

benim bulunduğum köy yalovanın merkeze bağlı köylerinden biri KURTKÖY .köyümüz yerli halkının geçim kaynaklarından biride orman ürünleri dir.bunların başında odunculuk en ön plandadır.Köyümüz coğrafi yapısı itibarı ile dört yanı ormanlarla çevrilidir bu ormanların büyük bir bölümünü kestane ağaçlarından oluşan ormanlar oluşturur.Bu kadar çok kestane ağacı olmasından dolayı ve son bir kaç yıldır basın yayın yoluyla bayağı bir populerlik kazanan YALOVA KESTANE BALINA ilgi artmaktadır.Ve bunu takiben kestane balı üretmek için yöre illerden bir çok arıcı köyümüze akın etmeye başladılar.köyümüz yüzölçümü çok küçük ve bayır olduğundan arı koyulacak yer çok azdır.gelen arıcılar yerin coğrafi özelliğini bilmediklerinden ve köyün içerisinde yerli arıcılar yani bizlerden haberi olmadıklarından arılarını getirip bizim arıların 300/500 metre yakınına indirmişler.biz yerli arıcıların hoşgörüsüne sığınarak bu hataları yapmışlar bizler durumu kibarca izah edip bir sonraki yıllarda böyle saçmalığa izin vermeyeceğimizi söyleyerek yaptıklarının yanlış olduğunu anlattık.özet olarak bu yıl köyümüze onlarca arıcı ve beraberlerinde 17 bin üzerinde arı kolonisi taşıdılar.Asıl sorun bu 17 bin arı köyün yakınlarına yani 10 dönümlük bir alan içerisinde olması.her yüz metreye 200 arı düştü ve sonuç tabiki boşa geçen bir sezon.Ne onlar istediklerini aldılar nede biz yerli arıcılar

gezginci arıcıları hem ziyaret hemde köy yönetiminde bulunduğumuz için konaklama ücreti tahsilatı için dolaşmaya başladık

bu ilk arılık istanbul çatalcadan gelen bir arıcı 400 üzeri kolonisi varmış içlerinden kuvvetli olan 150 adet kadarını kestane balına getirmiş

kovan kilitleme sistemi çok sağlam ve pratik ama bana göre fazla abartılı ve masraflı


kovan öntarafına sabitlenen vidaya zincir halkası sabitlenmiş

arka tarafından klips kilit ile gerdirilerek sabitleniyor



bizzat deneyerek uyguladım açılması baya bir zor iyi kilitleniyor


ama dediğim gibi masraflı bir kovan için maliyet 14 tl falan


bu arılıkta bir kaçak arıcıya ait 250 den fazla arı üstteki arıcının 50 metre arkasına arıları indirip gitmiş ne zaman gitsek orda yok arılarını komşusu arıcılara bekletiyor yoksa orada ayı kaynıyor komşu arıcının köpekleri olmazsa orda arı kalmaz
bir kovanın üzerine not yazıp bıraktık bir dahaki seneye buralara arı koymaya değil gezmeye bile gelme diye dinlemeyip tersini yaparsa bizlerde gereken tersliği yapacağız
(bu yayını okur inşallah :)))

bu arılıkta 250 metre yukarda bir başka kişiye ait sanırım bursadan gelmiş arıcılık mazisi çok eskiye dayandığı halde gezginci arıcılığın şartlarını öğrenememiş

arılığında ki bekçi


bir başka arılık son baktığımız arılıktan 200 metre daha yukarda bunlarda bursadan gelmişler orman müdürlüğünden izin aldıklarını beyan ettiler ellerindeki kağıtta orman müdürlüğü bölme numarası vererek varsayım 80 nolu bölmeye koy demiş adam sormuş yoldan geçen birine 80 nolu bölme neresi oduncu demiş aha buraları gösterdiği yer tamamen ormanlık yani arı koymaya yer kesinlikle yok arıcı gelmiş 80 nolu bölmenin dibinde köy halkından birinin tapulu arazisine arsını indirmiş sorduk nedir bu yaptığın pişkin pişkin iznim var diyor dedik al arılarını o bölmenin olduğu yere getir madem burası benim tapulu arazim deyince başladı alttan almaya bilmiyoduk falan filan
neyse dedik çıktık 50 metre öteye


50 metre sonrası gene bir arılık konu aynı bursa dan gelen biri daha gitmiş orman müdürlüğünden izinle gelmiş
orman müdürlüğüde yolunu bulmuş her arıcıdan arı başı 1 tl para almış ver parayı git nereye koyarsan koy oh ne güzel
bu seferlik arı ve arıcıya olan sevgimizden dolayı kimseye ses çıkarmadık
olaki bir dahaki seneye bizim bölgeye izinsiz başıboş arıcı gelirse gereken neyse o yapılacak başta tarım il müdürlüğü olmak üzere orman işletme müdürlüğüne bilgiler verilecek.
gezginci arıcılık kanunundaki bölgedeki yerli arıcıya 3 km yakına arı konmayacak maddesini gözlerine soka soka göstereceğiz ve bu 300 metreye arı koydurmanın bedelini onlara ödettireceğiz


al sana bir başka arılık son arılığın 300 metre ilersinde
!!!!!!!!

bir ikide bal üretiminden olsun






buda ıhlamur toplanmış halde.köy halkı ıhlamur çiçekleri açtığında seferber olurlar sabah ezanı ile beraber yola çıkarlar akşam ezanı ile dönerler o saatler arasında harıl harıl ıhlamur çiçeği toplarlar tabi olan biz arıcılara olur bizim arıların ve bizim beklediği nektar akımını kesip kesip toplarlar yapacak bişey yok tabi herkes ekmek davasında

hava sıcak içerinin soğuması lazım birazda bal gelmiş sanki suyun uçması gerek vızzzzzz

arılığımdan foto

bu 10 kovan arı yeni bölündü zamanın modası ve gündemdeki arı ırkı olan KARNİYOL ırkına dönüş başlangıç kovanları.Zamanın iddialı ana arı üreticisinden gebzesporun teknik direktörü ve aynı zamanda arı bakanı sayın ALİ TÜRK ten imzalı karniyol analar alınarak bu kovanlara verildi.ana arı veriş yöntemi üreticinin sayfasındaki yönteme uyularak yapıldı ilk kontrollerde verildikten 5 gün sonra 10 arıdan 9 u yumurtlamaya başladı biri beğenmemiş alman kızını öldürmüş
aradan geçen bir 10 gün sonraki kontrollerde 2 adet daha öldürüldüğünü gördüm
tekrar bir hafta sonraki kontrol 2 ölü daha :((( ne oluyor bir anlasak çaresine bakacaz ne güzel yumurtasını atmış yavrular pupa dönemine geçmiş çıkmak üzere bakıyorsun 15 tane ana memesi ve moral çöküntüsü:((( sonuç 10 arı 5 ölü gerisininde duracakları meçhul

arılar güneş altında olduklarından bu büyük şemsiye çok işe yarıyor.Bakım esnasında hangi kovanda isem o kovanın dibine getiriyorum güneşe maruz kalmadan bakım işi bitiyor
(ülker golf dondurma reklamı değil bu )
sıra sağımda ama sağılan pek fazla bal olmadığından bu seneki sağımı geçiyorum


kestane bitti ne yapacaz trakyaya gitsek arıların durumu kötü bal toplayacak arı çok az daha yakın bir yere koymak gerekli diye düşünüyoruz.
gene bir gün bu konu üzerinde düşünürken köye samancı geldi bursa yenişehirden saman getirmiş satmaya oturup muhabbet ediyoruz konu konuyu açtı geldi ayçiçeğine samancı dedi bizim orda küllüm aydın var bea.
aydın dediği ayçiçeği kimine göre gündoğdu dedik çiçek varda bal yaparmı sorduk soruşturduk sizin oralarda arıcılık yapan varmı bir araştıralım dedik çıktık yola doğru yenişehire araştırdık arazileri gezdik ayçiçek ekimi baya bir fazla zaten civarda hiç arı yok bizim arılara yeterde artar
lakin bir sorun var ayçiçekten başka bir çok sebze ekiliyor başta biber sonra domates fasulye soğan vs. ve bunların çiçeklenme döneminde ilaçlama yapılıyormuş.ama ilaçlama usulü açıktan çiçeğe değil suya katılarak toprak altı ilaçlama acaba dedik zarar edermi??
ya nasip dedik apar topar arıları yükledik doğru yenişehire
ve yenişehirdeyiz:))
yenişehir maceramızın kahramanı CEMALETTİN ABİ VE OĞLU ŞÜKRÜ(şükrümüydü yanlış hatırlamıyorsam sonra düzeltirim :))
arıları indirdik araziye arazi meyilli gözüken arılardan bir okadarıdaha gözükmüyor




ufak bir sorunumuz var!!
arıların yakınında su yok
varda biraz uzakta ve hergün arıların olduğu civarda sulama yapılıyor arı istese bulurda biz dedik yazık uğraşmasınlar diplerine kadar su getirdik

su doldurmak için bir depo tayin ettik.cemalettin abi boruları dizdi getirdi deponun yanına
e dedik suyu kim açacak nerden gelecek çıkardı telefonunu aradı çeşme başını:)))
çeşme başında kimse yok sadece telefona şifre yazdı gürül gürül su gelmeye başladı :))
insanoğlunun yapamayacağı şey yok yahu
suyumuzu doldurduk ön tarafına naylon derdik üzerlerine mıcır serdik depo ağzını çok az akacak şekilde açtık tahmini 5 gün de anca biter bittikçe cemalettin abi dolduracak

millet gitti mersine biz gittik tersine
bakalım sonuç ne olacak belkide trakyaya gitmeye gerek yok burnumuzun dibi 70 km uzağımızda mis gibi bal yatağı ilk biz kobay olalım :))
hakkımızda hayırlı olmasını diliyorum



8 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Adaşım.

Seni tahsilatta görmek hoş fakat anladım ki köyün kasası boş.Evdeki bulgur gitmiş,çarşıdan prinç almayı umuyorsunuz.Hayırlısı bakalım,umarım alırsınız.Sahi merak ettim.Gelecek yıl korsan arıcılara karşı gereken yapılacak derken,ne yapacaksınız !

yalovalı arıcı dedi ki...

adaş gereken yapılacak onun ne olduğunu sölersek ona göre tedbirli gelirler sonra söylemem :))
ama haklarında iyi olmayacağı kesin

Kenan GİŞAN dedi ki...

Ana arılara üzüldüm.
Kalanlara uzun ömür dilerim.

Hasan ÇINARLIK dedi ki...

yalovacı arıcı bereketli bir bal sezonu diliyorum,
arıcıların yönetmeliğe uymadan sizin köye arı getirmeleri hoş değil...
eskişehir'e apar topar giderken umarım sizde aynı yanlışa düşmediniz...

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Selamlar
İnşallah gittiğinize değer ve bol ürün alırsınız.
Saygılarımla

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf anaların kesilmesine üzüldüm. Erzincana şu ana kadar 30 anaarı yolladım bir tanesini kesmişler.Sende fire çok yüksek. Anaarılarda feromen sorunu var onu biliyorum. Bizde ilk zamanlarda Almanyadan gelenleri kestirdik, kutulardada aynı sorunları yaşadım. İlk üç hafta önemli, sürekli kontrol gerekiyor. Tarlacıların birşeylerle meşgul edilmesi lazım. Bir arkadaşa böyle dedim diyorki balı var kobvanın keki niye vereyim. Tarlacı gidip petek gözündeki balla uğraşmıyor, anaları kesenlerde tarlacılar.Kendi işçileri çıkana kadar haftada bir kontrol edilmeli. Gerekirse tarlacıları, kovanlar yerinden alınarak yok edilecek. Aynı arılıkta kovanlar başka yerlere taşınırsa anaarıyı sıkıştıran tarlacılar yok oluyor.

yalovalı arıcı dedi ki...

kenan usta saolasın .

Hasan bey her ne kadar apar topar gitsekte biz kanunun gerektiği şekilde hareket ettik tarım il müdürlüğünden izin alındı veteriner hekimden rapor alındı gidilecek köyün muhtarından tarla sahibinden hatta köy imamından bile izin aldık :))

yusuf usta dileklerin için tşk.ler aynı temennileri sizler için dilerim

Ali abi olan oldu artık kalanlarla devam edeceğiz.bir sonrakileri toplama usulü böleceğim öyle bir öneri aldım yani üç değişik kovandan toplama arı böleceğim bakalım birde öyle deneyelim olmazsa anası kabul edilmiş kolani alırım senden :))) olmazmı ???

ALİ TÜRK dedi ki...

Kaç kişiye kabul edilmiş kovanlı karniyol verdim gene kestirdiler::))

Bu iş birazda arıcıda bitiyor::))